Sunday, September 26, 2010

Layanan yg hampeh

HOSPITAL JITRA, KEDAH jam menunjukkan pukul 7pg..aku membawa ayah aku dalam keadaan tergesa2 untuk mendapatkan rawatan kecemasan kerana ayah aku sudah tak dapat menahan kesakitan sebelah badannya kerana gout....sudahlah ayah aku dah berusia..jalan dalam kesakitan hingga ke pintu....makhluk yang berada di kaunter hadapan di wad kecemasan hospital pada ketika itu boleh ja dgn slumber cakap kat ayah aku suruh pergi ja ke bahagian pesakit luar..doktor tak ada lagi sekarang..hoi! ayah aku sakit tahu mcm nak hentak kepala orang tuh...dia cakap "xada apa2 ...ala gout ja..." ya ALLAH...mmg macam binatang kan...boleh bagi alasan macam tu..at least check la ayah aku...bagi ubat than sakit ka apa...tak hairan la ramai yang meninggal sebab kecuaian yang staff hosp gov nih buat...Kalau semua staff nurse..doc ada sifat macam nih...silalah berasa malu...sebab kerja yang berkaitan dengan nyawa manusia nih, hmpa suma xlayak asyik nak fikir pasal gaji ja atau sekadar nak kerja kerajaan....hampa kena ikhlas!!!!!! ikhlas buat kerja tuh penting...nyawa manusa..kesakitan yang dilalui bukan benda main-main...

3 comments:

Pinky Pixie said...

xbuat aduan ke yunk.. xpatot btol bg lyanan mcm tu.. hurmmm

ULtradya said...

pinky - rasa macam xda faedah ja kalau buat aduan...bila kes membabitkan gov nih...sure diorang akan still cakap kita salah kan...tggu la nti bila org da jd smeone..hehee..cian ayah..tdo ja tahan sakit..dia dh xmo g spital dh..

Azwan Azmi said...

baik buat aduan kat pengarah hospital dengan menteri kesihatan terus..biar diorang rasa..kadang-kdg angin juga bila berurusan dengan kakitangan kerajaan ni