Jamu Seri Pengantin

Jamu Seri Pengantin

Sunday, November 28, 2010

MAk meminang menantu pilihan?

salam ...


nana dan aku berkawan sejak dari sekolah menengah. kami kawan baik, dan keenam-enam kami anggap persahabatan ni sampai hanya nyawa yang memisahkan kami .heheheh....


baru-baru nih aku,shed n mira p melawat nana kat tempat keja dia n kami g la lepak2 kat mcd..sambil sembang2 la hal2 kami...ya la..lepas banjir nih br jumpa...lama gak la kami kawan-kawan tak jumpa masing2...


Bercerita hal kawin....owh kawin kawin kawin..haiyoooo.....


Geli ati n tak sampai hati jugak bila nana cerita yang mak dia akan g pinang "faiz" kawan sekolah kami tuh untuk nana..kalau sampai hujung tahun ni nana tak jumpa lagi sesiapa yang mampu ganti tempat ady..bf lama dia yg dh tipu dia bla3...nyampah ckp pasal mamat tuh..sial....


ayat nana tuh mcm nih


"kakak..kalau smpi tahun depan kamu tak kawin2...mak takkan teragak-agak nak p minangkan faiz untuk kamu..dia pilihan aku..macam mana suka ka tak suka pon kamu tetap kena kawin dengan dia"  


gilo...gerun aku dengar.sebab mak nana nih bila dia kata itam..maka itamlah!....


kalau betol menda macam drama ni akan jadi dalam hidup kawan aku nih...aku sendiri pon rasa macam x gamak ja nak g kenduri kawin dia nanti..heheheh.. Untuk mengelak jadi anak derhaka...maybe nana akan kawin ja dengan pilihan mak dia tuh kan??aku risau ..aku xsuka ketentuan kawan aku nih sebab aku percaya yang kita berhak menentukan kebahagiaan kita...takkan la nk kawin pon dalam keadaan xbahagia kan....macam mana nk bersama kalau orang yang maknye pilih tuh pon duk rasa macam abg sndiri ja....ka akan hadir CINTA SELEPAS KAWIN????  sebab cinta n pernikahan yang diredhai seorang ibu nih berkat........


heheheheh.....motifnye...sanggup ka korban diri..heheheh

No comments: