Monday, June 6, 2011

Pengalaman pertama di TBS

Assalamualaikum,


aku nak share pengalaman pertama aku menggunakan TERMINAL BERSEPADU SELATAN..kalau bukan kerana sepupu aku nak berkahwin..memang aku takkan jejak kaki la ke TBS ni...mak aiiiiiii JAKUN betoi aku...heheh...ya JAKUN itu aku akui....bayangkan dari KEDAH aku mengenal hidup di JOHOR..dan sekarang aku ke KL sendiri...semuanya aku lalui bersendirian...memang aku sekarang adalah seorang manusia yang baru terkeluar dari tempurung (xkan aku nk ngaku aku katak kan)..


Aku turun dari bus dan disambut oleh esculator woo.Kemudahan prasarana TBS ni memang tiptop la...even xdak tandas sensor macam kat JB tuh..heheh...tandas dia still bersih dan ada pekerja pembersihan yang bekerja sampai lewat malam..bayangkan ja..aku sampai dari BP malam tuh jam 12..aunty nih tengah cuci tandas...kesian dia...Disebabkan aku sampai lewat..aku tak berani nak naik teksi lewat2..aku stay kat surau TBS tuh..menumpang kasih jap..mood musafir gilo...heheh...surau pon ok..ada Kaunter KIoSK yang for sure xkan sesat melainkan malu bertanya...pekerja dia 24hour..ada polis stanby di setiap platform..AKU RS SANGAT SELAMAT..heheheh..


Sepanjang perjalanan aku ke KL..aku duk fikir takot kena simbah asid ja..xpon kena rompak...aku dah x fikir hantu ka apa..lantak kau la hantu...masa aku g KL aku lagi takot manusia..hahah...First time naik lrt..JAKun2...semua ni aku lalui sebab nak g kenduri umah makcik aku tuh..haiyooo....


Thanks to kawan aku si Pugeah Rahman, sebab dia yang berjanji dgn aku nk temankan aku ke kenduri makcik aku tuh...skali plan sumanya berterabur sebab aku punya bus sampai awai berjam2 dr dia...kalau dia xda kenduri len sure dia join..dia n adik beradik dia la menumpangkan aku kejap pagi tuh kat umah depa......tq pugeah...n fam mak ngah..


Masa aku balik sepupu aku a.k.a pengantin lelaki yang hantar..nasib la dia x sesat..rupanya dari rumah dia sangatlah senang nak ke TBS tuh...masa balik alahai senang ja..bus pon banyak...masa aku nk pegi tuh berebut tiket bus woo...Lupa nk cakap..TBS ada macam2 tempat jual makanan..jangan iso kebulor..ada kepci, 7eleven.ada food court..ada kedai..tudung, selipar baju pon ada mana tahu kalau beg kena curi kan...beli baru..muahahah...


syukur ke hadrat ilahi...aku dijauhi dari sebarang malapetaka masa kat sana..aku bersyukur sangat2 ya Allah..kau pelihara keselamatan aku ketika aku bersendirian melalui kehidupan jauh dari keluarga ni...

No comments: