Wednesday, January 20, 2010



Dalam hidup kalo xda masalah, ibarat mati....tanpa lawan ibarat sunyi...tanpa gula tak manis kan...macam tulah khidupan....kena ada masalah...selalunya masalah mesti bermula dengan cinta...haha....waktu muda mudi....xfikir masalah duit...xfikir nak kerja....masalah yang nyata sekali bila bercinta mestilah kejujuran...hahaa!!...aku dah mengalaminya....iya...percaya ka x...aku dah mengalaminya....biasala kan....yang nih curang...gatal la...kuar xbagitahu....n macam bnda alah lg la yang akan jadi isu hot time muda mudi nih.....Tapi, bila aku dah di usia sekarang nih heeeeheeeheee 23tahun yg so shweeet nih...dah malas dah nak gaduh hal xmasuk akal nih...xkanla kuar xbgtau pun nak gaduh...alaaa...bukan nak p disko...hahah(xtau la klu ada bf yg xgtau gf dia time kuar n dia g disko..haaa yg tuh aku xmasuk campur...) masuk tahun 2010 nih aku n dea dh bersama selama hampir 5tahun...so, dah xreti dah nak gaduh macam tuh...yang aku dengan dea fikir sekarang...adalah! MACAM MANA NAK GAIN DUIT UNTUK MEMBINA MASJID KAMI...wakakak.....yo la...aku nih kategori fresh graduate...harap aku akan dapat kerja cepat...nk bayar hutang ptptn n kptm...uwaaaaa....bnyaknya hutang...dea plak duk pulun kerja..n sometimes kami gaduh gak sebab dia bz sangat...sibuk ja melayan semua orang yang datang suh dia baiki itu ini....padahal dah lepas masa kerja...aku pernah cakap kat dia "0rang cina walaupun kerja macam semut...depa xlupa la anak bini...akan ada gak satu hari dalam seminggu depa tutup kedai n kuar jejalan dengan kuarga...kita x pon!!!!!!!" hahah.....ayat aku memang agak pentingkan diri kan?? bukan apa...kalu dia dah mula kerja...aku nih dah xdak dah dalam hidup dia...dia memang org yang gila kerja...gila..gilaaaaaaa.....but xdapat disangkal...dia bagus coz dia berusaha...biarlah apa ja org kata kat kami...kami heppy kot degan apa yg kami ada...dulu nak ja kuar jalan merata..tp sekarang xpa la...kita kuar makan pn cukuplah...APA LA YANG AKU BEBEL NIH.........the only things tat i learn in having a relationship : kita kena selalu bersabar, bertolak ansur di atas kehendak masing2, kawal marah, berterus terang ja klu ada yang xpuas hati pasal pasangan, percaya antara satu sama lain, menghormati hobi masing2 (aku xsuka dea p mancing..tp xpa.laaa dh la keja penat..hobi dea..g jo laaa), heheh.......banyak lg la...aku xingt la ....haaa...selalu senyum, jgn malu tunjukkan kasih sayang, selalu ucapkan kata cinta, xpayah nak control (xikhlas beb).........


aku anggap dea macam ultraman aku...heheheh.........dea selalu tolong orang....tp payah nak tolong aku...sebab bz tolong orang..hikhikhik...jangan mara ya shayang...u'were always in my bluewk2.........maga ALLAH S.W.T panjangkan jodoh kami hingga ke akhir hayat..amin.........

No comments: