Friday, December 9, 2011

Yang Sebenarnya

Assalamualaikum wbt .... 


         Dugaan melanda hidup aku nih takkan ada kesudahan... biarlah takdir lempar aku ke penghujung benua Asia nih pon....tetap akan ada dugaan bertimpa-timpa dalam hidup aku... Sikap kawan dan ahli keluarga langsung tak membantu aku memudahkan jalan hidup aku..


         Dalam hidup ni kan orang yang selalu kita cari kalau nak memohon pertolongan mestilah ahli keluarga yang didahulukan...seterusnya barulah kawan...kawan pon kawan yang diantara kita kategorikan paling rapat....


         Kecewa aku dengan sikap diorang, keluarga cara keluarga, kawan cara kawan... aku rasa menyesal sangat-sangat la aku penah tolong kawan aku nih masa dia susah sebab dia xmau tolong aku waktu aku susah. dahla aku mintak tolong, aku bayar untuk pertolongan tu...dia boleh cakap plak..."aku sorang ja" klu dia sorang pon tiket bus aku akan bayar dh rm63 dia tanya aku dia sorang ja??tak boleh ka bagi teman untuk dia..means ajak kawan kami yang lagi sorang tuh..means rm63*2 ..... (alasan dia,nanti dia nak p tandas takda orang teman)


         Orang cakap berdosa la kan aku menyesal aku pernah tolong org...cuma aku harapkan bila kita menolong seseorang bila waktu kita kesusahan, ringankanlah beban kita gak...atleast, ko cakap kawan lama,kawan baik konon... jangan setakat cakap kawan la...act like u were my friends...  ringankan beban bukan sekadar menaip kat fb..aku pon buley....


          For sure la pas nih kawan-kawan yang lain plak akan mesej aku duk buat tarbiah aku... better aku stay kat Johor nih ja la dari aku mengadap muka-muka orang yang tak hargai aku... buat baik orang tak tolong..buat jahat orang suka kot...nanti nak praktikkan la....

No comments: