Jamu Seri Pengantin

Jamu Seri Pengantin

Saturday, September 17, 2011

MERDEKA n HARI MALAYSIA

SELAMAT HARI MERDEKA N SELAMAT HARI MALAYSIA  buat semua rakyat Malaysia....

Dah 54 tahun kita merdeka....Tapi apalah sangat perasaan kita semua kalau nak dibandingkan dengan warga veteren kita yang sememangnya lahir dari zaman kemerdekaan..apa perasaan nya hidup di zaman tu kan..Tgok kat tv, pakcik tuh cakap dengan penuh semangat ada yang bergenang air mata pon.kita nih zaman yang keluar-keluar ja semua dah ada depan mata...sebab tuh ramai di antara  kita yang langsung takda rasa MERDEKA...xbersyukurnya kita.

Kak Ina (workmate) dia cerita yang diceritakan mak dia...mak dia diantara mereka yang lahir di zaman sebelum merdeka..ada komunis..tapi masa tuh mak dia kanak-kanak la..dia cerita,malam tuh diorang mengaji mukadam,askar komunis tuh lalu..masuk rumah diorang..masa tuh diorang dah lari sembunyi, komunis tuh berak atas mukadam lepas tuh blah..diorang syukur untuk hari tuh takda yang terkorban...Tapi kedengkian komunis tuh sebab dengar diorang mengaji...mukadam dia najiskan..memang bangsat la...

hummm,aku eksaited untuk tengok perbarisan pagi 16hb....aku tengok part kereta berhias...cantikkkkkkk

Nanti sekolah ada wat Sambutan untuk hari merdeka nih...aku macam biasa la..tugas aku di buku program..hihih..jangan la jadiakn aku juri pertandingan kanak-kanak.nih..mau kalah ja yang mana melwan cakap..hihi...*kejam*

No comments: