Jamu Seri Pengantin

Jamu Seri Pengantin

Saturday, December 3, 2011

Bakal Kereta Pertamaku

Assalamualaikum wbt

           Macam semua orang yang baru bekerja, memang akan menginginkan harta...harta la sangat kan??harta ka hutang? aku dalam proses nak membeli kereta. Kereta buatan MALAYSIA yang paling murah tapi berbaloi dan menyenangkan aku.Atcually my Dear suh beli kereta Honda. Memang dia gila, Ada sesiapa setuju tak dengan aku?

Kenapa aku tak nak beli kereta Honda EK ka apa tah yang dia suruh beli tuh..


  • mahal
  • dahla mahal bukan kereta baru
  • takut cost nak baiki lebih tinggi dari cost beli
  • aku jauh, kalau rosak tak tahu apa.
  • aku ft17 ja, mau pakai honda tak ka jadi bahan umpat
Kereta proton SAGA yang aku nak beli ...

  • baru
  • murah
  • untuk gov tak yah muka pon tak apa
  • kereta baru takkan rosak kan??
  • mampu bayar la..pekin2 makan...(boleh slim) hahahah
             Aku bukan tergesa-gesa nak beli, tapi memandangkan aku terpaksa ke bandar menumpang orang, menebalkan muka mintak tolong orang bawak aku, nak pegi mana pon susah (aku kan mmg suka berjalan), nak pegi perjumpaan hal keja senang, bila hujan mudah sikit aku nak pegi keja, dLL.

             Aku dah pernah rasa macam mana dijauhi kawan sebab aku tak berkenderaan...aku dah rasa dari aku tingkatan 4 lagi.Perasaan risau menumpang orang tuh, aku boleh detect kalau orang tuh tak senang bila aku asyik menumpang dia.."Pernah aku nak tumpang rakan sekerja aku nih p bank,then dia wat alasan dia ja nak p n tolong aku ambikkan duit aku,alasan dia nti pt sek aku marah,aku pon heran la sbb lepas tuh dia terlepas cakap,kalau aku ikut jugak nti dia terkejar2 nak balik,sebab dia selalu lepak2 umah mak dia dulu" (dlm hati aku : xpandai nak kelentong tp nak kelentong,aku pon paham yang dia dalam keadaan ditengah2 dengan nak p umah mak dia,nak bawak aku..).

            So lepas kejadian tuh..aku dah jarang dah menyusahkan dia..melainkan hal yang betul2 dah takda sapa nak tolong aku... Orang cakap senang la ..ko mtk tlg ajer ****** bawakkan ko....ko mtk je dia hantarkan ko bla2....yang tanggung tebal menyusahkan org nih aku.... 

**Sebab tuh la aku nak beli kereta cepat-cepat, bukan kejar harta tapi itu dah macam keperluan la...huhuhuhu

No comments: